2009-03-11
 00:57:30

INATT

inatt vill jag bara att du ska stanna, säga att du förstår och att allting kommer att ordna sig, säga att instängdheten jag lever i försvinner med tiden. inatt vill jag att du ska ljuga för mig och säga att världen inte är så hemsk som den är, hålla om mig lite extra mycket och säga att allt kommer bli bra snart.

inatt kan du inte göra så mycket men jag vill att du lyssnar på mig när jag säger att jag inte klarar av ensamheten och mina toarullar är slut och jag använder kudden för att torka bort mina tårar. jag vill bara förklara för någon där ute någonstans att ingenting egentligen spelar någon roll för solen är gömd och gräset är täckt och min värld är för längesedan bortblåst.

inatt vill jag att du kysser mig på pannan och räcker mig en cigarett och låter mig förklara hur jag ser ut bakom rökmoln och jag vill att någon ska förstå att jag inte orkar gråta och inte så mycket mer. inatt vill jag att du får mig att le och låter mig somna för att vakna upp i en vackrare värld och jag vill att du förklarar varför livet behandlar en som den gör, varför världen rasar och varför ett fotografi kan svida när den bara är stel och tyst och gjord av någonting annat.

inatt vill jag någonting
men jag vet inte vad




mamma och pappa,
jag älskar er.


Mamma

Älskar dig med. Du kommer ju snart hem igen, våran flyttfågel. Du flyttade till hösten och kommer hem till våren.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: